اخبار

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان صحنه

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان صحنه
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی و تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی خبر داد و گفت : طرح بسیج سلامت نوروزی توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان صحنه از تاریخ بیستم اسفند ماه ۹۷ همزمان با سراسر کشور آغاز و تا بیستم فروردین ماه ۹۸ ادامه خواهد یافت.

دکتر مهری افزود: با توجه فرارسیدن سال جدید و افزایش آمار مسافران، کنترل اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی ادامه داد: در این راستا مرکز بهداشت شهرستان صحنه، همزمان با سراسر کشور طرح بسیج سلامت و تشدید نظارت بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را از  بیستم اسفندماه سال جاری آغاز و تا بیستم فروردین ماه سال آینده همه روزه حتی روزهای تعطیل از ۸ صبح الی ۲۰ و با حضور بازرسان بهداشت محیط بصورت آنکال در ساعات شب اجرا می نماید.

دکتر مهری با اشاره به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، نظارت بر مراکز توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و تفریحی، غذاخوری‌ها، شیرینی فروشی ها، پارک ها، اماکن بین  راهی، مجتمع های خدمات رفاهی و محل های اسکان موقت و در نهایت تأمین و حفظ سلامت مسافران نوروزی می باشد.

دکتر مهری افزود: کنترل و نظارت بر وضعیت آب آشامیدنی از طریق کلرسنجی روزانه، نمونه برداری باکتریولوژیکی، تشکیل جلسات آموزشی جهت اصناف و اطلاع رسانی عمومی در خصوص توصیه های بهداشتی و ثبت شکایات از طریق نصب بنر از دیگر اقدامتی است که در این طرح درحال اجرا و پیگیری می باشد و تعداد ۱۷ گشت و اکیپ نظارتی با همکاری سایر ادارات در این طرح از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید می نمایند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید با حقوق بهداشت محیط خود آگاه بوده و خودشان بر این اماکن نظارت کنند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن مختلف، از طریق سامانه رایگان ۱۹۰ تخلف را گزارش نموده تا بازرسان شهرستان هرچه سریع‌تر به این امر رسیدگی نمایند.

 

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۲۱:۲۴