اخبار

جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور برگزار شد

جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور برگزار شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور گفت: طرح ملی کنترل فشار خون بالا از 27 اردیبهشت 98 همزمان با روز جهانی فشار خون، شروع و تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

این جلسه که در تاریخ 97/02/23 در سالن اجتماعات مرکز بهداشت با حضور مسئولین مراکز خدمات جامع سلامت و کارشناسان ستادی برگزار گردید دکتر حسین امیری افزود : جامعه هدف در این طرح افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی هستند که فشار خون آنها پایش و افراد دارای فشار خون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور با اشاره به اهمیت انجام این طرح ملی، اصلاح سبک زندگی که به معنی داشتن فعالیت ورزشی منظم، تغذیه مناسب به ویژه محدود کردن مصرف نمک، چربی‌های ترانس و کنار گذاشتن مصرف فست‌فودها، تنقلات، ترک سیگار و الکل است. تاکید کرد، و همت همه پرسنل مجموعه شبکه بهداشت و درمان تا رسید به حد انتظار شاخص بیمار یابی فشار خون بالا را خواستار شد .

دکتر امیری اظهار داشت: مراکز اجرای این طرح، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و ادارات دولتی در سطح شهرستان کنگاور می باشد.وی همچنین اضافه کرد به منظور جلب مشارکت ادارات و اقشار مختلف جامعه موضوع در کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی که در روز پنج شنبه 26 اردیبهشت برگزار می گردد مطرح می شود.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۲۵
روابط عمومی |