اخبار

لزوم کسب آمادگی کامل جهت اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک

لزوم کسب آمادگی کامل جهت اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک
مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اعلام کرد: لزوم کسب آمادگی کامل جهت اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک.

   دکترحسین رضاپور گفت:  با توجه به در اولویت قرار گرفتن استقرار نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و همچنین اهمیت توسعه خدمات الکترونیک حوزه سلامت در افزایش کیفیت خدمت به شهروندان و توسعه کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه، و با توجه به نقش پررنگ داروخانه‌ها در چرخه ارائه خدمات سلامت و با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری این مراکز، موارد زیر جهت استحضار و اجرا ابلاغ می‌گردد.

1.       پیگیری از شرکت نرم‌افزاری نسخه پیچی طرف قرارداد آن داروخانه برای دریافت گواهی تبادل با پرونده الکترونیک سلامت از مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و ارتقا نرم‌افزار موجود قبل از پایان آبان‌ماه سال جاری.

2.       شرکتهای نرم‌افزاری داروخانه که در مهلت‌های تعیین شده موفق به دریافت گواهی تبادل اطلاعات نشوند مجوز فعالیت آنها در مراکز سلامت به حالت تعلیق درآمده و یا سلب خواهد شد. 

3.       در صورت عدم دریافت گواهی تبادل توسط نرم افزار نسخه پیچی ، نسبت به تهیه نرم افزار از بین نرم افزارهای دارای گواهی اقدام فرمایید.

4.       تهیه توکن سخت‌افزاری از دفاتر پیشخوان برای فراهم‌سازی امکان تبادل امن اطلاعات با درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت بعد از تحقق بند 1

تبصره: دستورعمل نحوه و زمان دریافت توکن در پایگاه اینترنتی http://regulatory.it.behdasht.gov.ir از نیمه آبان‌ماه سال جاری قرار خواهد گرفت.

5.       فراگیری کاربری و بهره‌برداری از نرم‌افزار ارتقا یافته توسط کاربران نرم‌افزار داروخانه از طریق محتوای آموزشی ارائه‌شده از سوی شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزا.ر

۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶