اخبار

درخشش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نظام رتبه بندی جهانی "تایمز-تأثیر 2024 IMPACT Rankings "

درخشش-دانشگاه-علوم-پزشکی-کرمانشاه-تایمز-تأثیر-2024-IMPACT-Rankings-نظام-رتبه-بندی-جهانی

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نخستین حضورش در نظام رتبه‌بندی جهانی تأثیر 2024 (Impact Rankings)"مؤسسه آموزش عالی تایمز"، در میان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این رده بندی پس از دانشگاههای علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی کرمان و علوم پزشکی مازندران قرار گرفت.
دکتر یداله بهرامی، مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه، در این خصوص اظهار داشت: "این رتبه‌بندی، تأثیر دانشگاه‌های جهان بر جامعه را در ارتباط با اهداف توسعه پایدار (Sustainable Development Goals; SDGs) سازمان ملل از طریق پژوهش، آموزش و فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها ارزیابی می‌کند.

وی کسب این موفقیت را مبین تأثیر فزاینده این دانشگاه در زمینه آموزش و پژوهش پزشکی و رشته های وابسته (Medical Sciences) بر جامعه و آینده ی پایدار دانست که در ارتقای جایگاه جهانی و منطقه‌ای دانشگاه نقش مهمی را ایفا می کند."
دکتر بهرامی خاطر نشان کرد: "دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در 9 هدف توسعه پایدار حائز رتبه‌هایی در زمینه‌های "سلامتی و رفاه، بدون فقر، آموزش با کیفیت و مشارکت برای اهداف" گردید. این دانشگاه در شاخص های "سلامتی و رفاه" بین 101-200، "بدون فقر" بین 201-300، در "کاهش نابرابری‌ها" بین 301-400 و در "آموزش با کیفیت" بین 401-600 دانشگاه های جهان قرار گرفته است.

دکتر بهرامی همچنین افزود: "در میان 9 هدف از 17 هدف توسعه پایدار که در آن‌ها شرکت کرده‌ایم، رتبه کلی دانشگاه، بین 801-1000 از میان 2152 مؤسسه از 125 کشور جهان گزارش شده است."

وی افزود "کسب این موفقیت حاصل کارتیمی و نتیجه تلاش، کوشش، همدلی و همکاری کلیه کارکنان و همکاران دانشگاه می باشد" که جزئیات این رتبه بندی به تفصیل در تارنماهای ذیل قابل دستیابی می باشند:
https://www.timeshighereducation.com/impactrankings#!/length/25/locations/IRN/sort_by/rank/sort_order/asc
https://www.timeshighereducation.com/impactrankings

دکتر بهرامی در پایان از حمایت‌های بی‌دریغ‌ دکتر قباد محمدی، رییس محترم دانشگاه و دکتر سیروس جلیلی، معاون محترم تحقیقات و فن آوری دانشگاه، در نیل به این مهم تشکر می کنیم و این دستاورد برجسته را به ایشان و اعضای هیئت امناء، معاونین، اساتید، دانشجویان و کارکنان محترم دانشگاه تبریک می‌گوییم. 

وی همچنین افزود: در رتبه بندی جهانی تایمز World University Rankings نیز شرکت کرده ایم که نتایج آن در اواخر مهر ماه 1403 اعلام خواهد گردید .

 

 

 

 

۳ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۵۹