فهرست مناسبتها با جزئیات

    • ۳۱ اَمرداد
    • 21 August
    • ١٦ صفر


در چنین روزی در سال 2000 میلادی پس از چند ین روز تلاش، گروه  جستجو گر اجساد قربانیان ناشی از  انفجار زیر دریایی کورسک روسیه ،از زنده یافتن افراد اظهار در ماندگی کرد . این گروه پس از آن   به فعالیت خود پایان داد و اعلام کرد که یکصد و هجده تن از سرنشینان زیردریایی کشته شدند .


فیلیپ دوم  آگوستوس نخستین پادشاه  فرانسه در چنین  روزی در سال 1165 میلادی به دنیا آمد . او در بین سالهای 1179 تا 1223 میلادی بر این کشور حکومت کرد .


هوبرت گوتیه ، دانشمند و مهندس فرانسوی در چنین روزی در سال 1660 میلادی دیده به  جهان گشود . او برای نخستین بار در جهان، اندیشه های خود را درباره  پل سازی در کتابی به همین نام جمع آوری کرد . 


این ریاضیدان فرانسوی در چنین روزی در 1789 میلادی به دنیا آمد .


بردسلی،  هنرمند و تصویر گر انگلیسی در چنین روزی در سال 1872 میلادی به دنیا آمد . او در  دهه آخر قرن نوزدهم میلادی   حرکت زیباشناسانه ای را در طراحي  به اجرا گذاشت .


برادفورد نویسنده و طنز پرداز آمریکایی در چنین روزی در سال 1896 میلادی به دنیا آمد . وی آثار داستانی بسیاری در حوزه های  داستان کوتاه و فولکلور از خود به جای گذاشت .آثار او عمدتا در حوزه در گیری و کشمکش میان سفید پوستان و سیاه پوستان آمریکاست .


کرولی نمایشنامه نویس  آمریکایی در چنین روزی در سال 1936 میلادی به دنیا آمد . "پسرهای  گروه "عنوان مهمترین اثر نمایشی اوست .


 در چنین روزی در سال 960 ه ق معاهده همکاری و تعاون میان دولتین عثمانی و فرانسه برای فتح جزیره کورسکا به امضا رسید .


در چنین روزی درسال 1413 ه ق علی کافی رییس مجلس اعلی دوله الجزایر تمامی احزاب این کشور را به گفتگوی ملی فراخواند . این گفتگو به منظور جلوگیری از جنگ و خونریزی درشهر های مختلف این کشور صورت گرفته بود  .

این دانشمند آمریکایی در چنین روزی در سال 1909 میلادی به دنیا آمد ." طبیعت اشیا "عنوان مهمترین اثر علمی اوست .