اخبار

Posts Tagged ‘غذاهای مضر برای رفلاکس معده

Posts Tagged ‘غذاهای مضر برای رفلاکس معده
تنها نشانه و علامت رفلاکس ...
راههای کاهش سوزش معده در اثر برگشت اسید معده


توصیه برای مقابله با رفلاکس معدوی ریوی

تنها نشانه و علامت رفلاکس معدوی- ریوی، سوزش معده نیست. این بیماری می‌تواند موجب بروز دردهای سینه، سرفه های خشک، گرفتن صدا پس از بیدار شدن از خواب و ایجاد مشکل در بلع، شود. اگر این علائم مختصر و به ندرت ظاهر شوند، بعد از چند رفلاکس کوچک شرایط به حد قابل توجهی بهبود می‌یابد. در غیر این صورت، حتماً باید با پزشک تان مشورت کنید.

۱۰ واکنش در مقابل رفلاکس:

1 - از خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، ادویه ‌ها و طعم دهنده‌هایی که به خاطر تحریک مخاط ریه و یا تأثیر آزاد کردن اسفنکتر شناخته شده هستند، پرهیز کنید. برخی از این مواد غذایی عبارتند از: مرکبات، شکلات، کافئین، غذاهای سرخ شده، غذاهای چرب و پر ادویه، نوشابه های گازدار، گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی، شیر، پیاز، سیر، نعنای سبز و قرص نعنا.



2 - دخانیات را هم حتماً کنار بگذارید، دخانیات اسیدی بودن معده را افزایش می‌دهند. ضمناً، زمانی که معده تان خالی است، به هیچ وجه الکل ننوشید.



3 - از غذای زیاد و چرب بپرهیزید: غذاهای سبک و عادی را در الویت قرار دهید.



4 - برای غذا خوردن وقت بگذارید: به آرامی و به مدت طولانی غذا را بجوید.



5 - اگر اضافه وزن دارید، حتماً باید وزن اضافه تان را کم کنید.



6 - بعد از غذا دراز نکشید، ۳ تا ۴ ساعت بعد از غذا صبر کنید و بعد دراز بکشید.



7 - برای خوابیدن، کمی ارتفاع پاهایتان از سطح زمین را بالا ببرید. ضمناً همزمان از چند بالش استفاده نکنید، این کار باعث می‌شود که بدن تان خم شده و فشار بر روی شکم افزایش یابد.



8 - از پوشیدن لباس‌هایی که به شدت به بدن می‌چسبند و یا به شکم فشار می‌آورند، اجتناب کنید. 



9 -  استرس و تنش‌هایتان را کم کنید. نباید فراموش کرد که بیشتر مشکلات گوارشی در رابطه و امتداد استرس هستند. بنابراین به خودتان استراحت دهید! 



10 -  اگر دارو مصرف می‌کنید، با پزشک تان صحبت کنید زیرا برخی داروها ممکن است، تحریک کنندۀ علائم رفلاکس باشند. (داروهایی مانند، آسپرین، ضد التهاب‌های غیر استروئیدی، Fosamaxبرای مقابله با پوکی استخوان و غیره)

چه زمانی خوددرمانی کنیم و چه زمانی نزد پزشک برویم؟

بسیاری از داروها، خصوصاً آنتی اسیدها، بدون نسخۀ پزشک در داروخانه فروخته می‌شوند. این داروها می‌توانند کمک بسیار خوبی برای کم کردن این مشکل باشند، به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نشود. این داروها باید برای برخی رفلاکس ‌های خفیف تا متوسط مورد استفاده قرار گیرند.


برای مثال، اگر کسی در طی ۱۵ روز چندین بار مجبور به استفاده از این داروها شود، حتماً باید نزد پزشک برود و با او مشورت کند. ممکن است تشخیص پزشک، رفلاکس باشد (زمانی رفلاکس ریوی- معدوی تشخیص داده می‌شود که علائم آن دو بار در هفته یا بیشتر تکرار شوند) و در صورت مقتضی، آزمایش‌های تکمیلی یا درمان مناسب آن را (مهارکننده‌های پمپ پروتون) تجویز می‌کند.
۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۴۷